MONNA - magazin za zdrav i uspješan život

              

 

Reiki tretmani u Budvi od 28. do 30. septembra:   Reiki je jedna od najstarijih metoda unapredjenja zdravlja poznata čovječanstvu. Zasniva se na vještini kanalisanja Univerzalne životne energije u cilju značajnog povećanja kapaciteta vitalne energije pojedinca, jačanja odbrambenih sposobnosti organizma, MP program : Individualni tretmani u Baru od 8. do 10. septembra   Rešavanje konkretnih tema i problema. Radi se fokusirano i usmjereno na jednu temu koja predstavlja problem. Tretman traje od sat do sat Obuka za EETT life coach-a u Podgorici od 15. septembra: U Podgorici pocinje Napredni program obuke za EETT life coach-a. Prvi modul 15. i 16. septrembra. Obuku vodi Ivana Kuzmanovic. Prijave na 067 535 705   O EETT metodi mozete procitati OVDJE         NAPREDNA GODINA – Reiki tretmani u Baru od 8. do 10. septembra:   Reiki je jedna od najstarijih metoda unapredjenja zdravlja poznata čovječanstvu. Zasniva se na vještini kanalisanja Univerzalne životne energije u cilju značajnog povećanja kapaciteta vitalne energije pojedinca, jačanja odbrambenih sposobnosti organizma, Književno veče Ivane Kuzmanović 14. septembra u KIC-u: Interaktivno književno veče Ivane Kuzmanović, bestseler pisca, savetnika za lični razvoj i reiki majstora.     Lične promene i razvoj, novi pristup ljubavi, odnosima i sreći, ulaze na velika vrata u sve oblasti Reiki tretmani za Banja Luku od 15. do 21. avgusta:   Reiki je jedna od najstarijih metoda unapredjenja zdravlja poznata čovječanstvu. Zasniva se na vještini kanalisanja Univerzalne životne energije u cilju značajnog povećanja kapaciteta vitalne energije pojedinca, jačanja odbrambenih sposobnosti organizma, Bars tretmani u Podgorici od 19. do 23. avgusta: UPOZNAJTE SE SA SJAJNIM ENERGETSKIM TEHNIKAMA ACCESS CONSCIOUSNESS je PRISTUP SVESTI,pristup našem beskonačnom kapacitetu, pristup nama samima I obilju svemogućnosti. To je tehnika koja sadrži veliki broj alata koji nam pomažu Radionica - Promijenite život autohipnozom - u Podgorici 23. avgusta:     Promenite svoj um savremenom hipnozom i samohipnozom! Upoznajte se sa tehnikama hipnoze i autohipnoze, zagospodarite svojim umom, preuzmite kormilo vašeg broda kojim plovite kroz čaroliju zvanu život i uplovite u novi Hipnoterapija sa Tatjanom Beočanin od 9. do 12. jula u Baru: Tatjana Beočanin iz Beograda će raditi individualne hipnoterapeutske tretmane od 9. do 12. jula u Baru Da li tragate za izlazom iz vaše trenutne situacije?  Tražite li rešenje za svoje probleme bilo Mjerenje štetnih zračenja u vašem stambenom prostoru - u Podgorici od 9. do 13. jula: Da li se noću često budite, ili ujutru ustajete umorni i osećate se "kao da vas je voz pregazio"? Da li ima te teške snove, glavobolje, slabiju koncentraciju? Ako je tako,

Dr Feelgood - tehnika pravilnog hodanja

 

Stopala: u jednoj minuti pravite, umesto dugih, više kraćih koraka.
Ruke: savijte ruke u laktovima pod uglom od 90 stepeni, održavajući ih čvrsto u tom položaju i koristeći leđne mišiće koje treba da vas pokreću. Laktove održavajte u visini struka uz opuštena ramena.
Odgurivanje: u cilju da se za vrijeme hoda snažno odgurujete napred, koristite mišićne kontrakcije zadnjeg dijela butina i stražnjice uz čvrsto prijanjanje prstiju stopala za tlo.
Trajanje: prvog dana hodajte do 20 minuta. Prvih 5 pet minuta zagrevajte se laganim pješaćenjem, a poslednjih 5 minuta usporite hod. Kontinuirano brzo pješačenje prvog dana vježbanja treba da traje najviše 10 minuta.
Intenzitet: trebalo bi da se održava u takozvanoj ZONI ZDRAVLJA, a to je između 60 i 70% max. srčanog rada. To je zona u kojoj trošite najviše masti, a pritom jačate srce i borite se protiv starenja.
 
Postoje dva načina da provjerite da li vježbate u zoni zdravlja, odnosno da izračunate optimalne frekvencije rada srca tokom vježbanja.
 

 

Da li ste u zoni zdravlja?

 

Intezitet pješačenja odredite premjeravajući puls i maksimalnu frekvenciju rada srca (puls mjerite  dok mirujete, kad ste pod naporom i posle napora).  

Određivanje max. frekvencije srca: od broja 220 oduzimaju se godine starosti. Zatim se od dobijene cifre izračuna procenat od 60 do 70%.

Mjerenje pulsa je jednostavno: tri prsta stavite na radijalnu arteriju odmah sa lijeve strane iznad šake, izbrojite otkucaje u toku 15 sekundi, pomnožite tu brojku sa četiri i dobićete maksimalni broj otkucaja u 1 minuti.

Dobijene vrijednosti vam pokazuju u kojoj ste zoni maksimalne srčane frekvencije za vijreme pješačenja. Primjer - osobi od 30 godina u zoni zdravlja srce treba da kuca u opsegu od 114 do 133 otkucaja u minuti.

Pješačite, prvih nedelju dana, na 50% max. srčane frekvencije.
 

Određivanje po osjećaju

Ukoliko ste u stanju da tokom vježbe vodite kratku konverzaciju, vježbate u zoni zdravlja. Ako možete da razgovarate ili pjevate tada se nalazite ispod zone zdravlja, a ako teško dišete, niste u stanju da govorite ili imate vrtoglavicu - vježbate iznad preporučene zone.

Odjeća tokom pješačenja treba da bude lagana, zaštitna u slučaju kiše i hladnoće, a obuća udobna (po mogućnosti koristite patike i to platnene sa mekanim đonom). 

Zašto brza šetnja?

Zato što:
 
-tokom šetnje postoji minimalna mogućnost povrede
-angažuju se velike mišićne grupe
-brzom šetnjom se ostvaruje povoljan uticaj na kardiovaskularni, respiratorni, koštani i mišićni sistem.
-ovu fizičku aktivnost možete sprovodite bilo gdje, pod različitim vremenskim uslovima kao i sa minimumom troškova


Savjeti                                                                                                                 

Ukoliko osjetite brzo lupanje srca, otežno disanje, mučninu i vrtoglavicu prekinite aktivnost!                                    
Najmanje dva do tri sata pre početka brze šetnje ne jedite tešku hranu.
Vodu možete slobodno piti prije, za vrieme i posle brze šetnje. 
Dobro je da pri ruci imate sat, da biste tačno odredili vrijeme pješačenja, još bolje štopericu,a  najbolje kada biste se snabdeli malim pulsmetrom tj. monitorom srčane frekvence.
 
 
Dr Saša Plećević
 
 
Share

Prijavite se za novosti!

* indicates required

Kolumna


Ko je online

Ko je na mreži: 99 gostiju i nema prijavljenih članova

Online shop - MONNA narukvice za sreću

Copyright MONNA magazin Podgorica Izjava o odgovornosti: Redakcija Monna magazina ne odgovara za sadržaj oglasa i plaćenih reklama

Login or Register

LOG IN