MONNA - magazin za zdrav i uspješan život

              

 

Info veče o hipnoterapiji 3. februara u Podgorici: Info veče o hipnoterapiji pod nazivom : "Moc podsvijesti" u Podgorici 3. februara od 20h u sali restorana "Ahh riba"     Da li tragate za resenjem za svoje probleme? Imate li neku temu 10 savjeta za zdravlje slavnog japanskog ljekara: Preminuo je 18. srpnja 2017., u 105. godini, a u nasljeđe čitavom svijetu ostavio je vrlo vrijedna osobna saznanja o nedokučivoj tajni dugog življenja.   Hinohara je pomogao i u uspostavljanju medicinskih Radionica - Kako se osloboditi negativnih emocija 28. januara u Podgorici: U nedelju, 28. januara od 17h do 20h odrzace se radionica pod nazivom "Kako se osloboditi negativnih misli i emocija".    Koliko puta ste bili preplavljeni bijesom, tugom, patnjom, krivicom? Koliko to Radionica - Kako pronaći srodnu dušu - 3. decembra u Podgorici: RADIONICA ZA SAMORAZVOJ Nedelja 3. decembar 2017Vrijeme: 16h-19h   Tema radionice: Kako pronaći srodnu dušu   Cilj radionice je kako kroz samospoznaju zakoraciti ka srodnoj Dusi, njegovati partnerski odnos, prevazici zivotne prepreke, prihvatiti ono sto jeste Radionica - Moć odgovornosti - 7. decembra u Podgorici: Radionica "Moć odgovornosti" 7. 12. u Podgorici   Možda postoji nešto u vašem životu što bi po ličnim kriterijumima moglo biti bolje, ali kad razmišljate o tome niste baš sigurni da znate Hipnoterapija u Banja Luci od 24. do 27. februara:   Tatjana Beočanin iz Beograda će raditi individualne hipnoterapeutske tretmane  od 24. do 27. februara   Da li tragate za izlazom iz vaše trenutne situacije?  Tražite li rešenje za svoje probleme bilo da je Hipnoterapija sa Tatjanom Beočanin od 6. do 9. novembra u Beču: Tatjana Beočanin, hipnoterapeut iz Beograda, vlasnica Hipno centra Beograd, će raditi individualne hipnoterapeutske tretmane od 6. do 9. novembra u Beču   Više o Tatjaninom radu i hoipnozi mozete naći na njenom Obuka za lajfkoučeve 11. i 12. novembra u Podgorici: OBUKA ZA LAJFKOUČEVE U PODGORICI počinje 11. i 12. novembra 2017.   Obuka Emocionalne energo terapije i transformacije omogućava vam da ovladate znanjima i tehnikama life coucha i primenite ih kako na Seminar - Da li je hipnoza i Vase resenje? - u Podgorici 14. septembra: Trocasovni seminar pod nazivom " Da li je hipnoza i Vasr resenje?" odrzace se u Podgorici u cetvrtak, 14.septembra od 18h do 19h Seminar vodi Tatjana Beocanin, hipnoterapeut iz Beograda, vlasnica Hipnoterapija sa Tatjanom Beočanin od 3. do 6. februara u Podgorici: Tatjana Beočanin iz Beograda će raditi individualne hipnoterapeutske tretmane od od 3. do 6. februara u Podgorici Da li tragate za izlazom iz vaše trenutne situacije?  Tražite li rešenje za svoje probleme

Dr Feelgood - tehnika pravilnog hodanja

 

Stopala: u jednoj minuti pravite, umesto dugih, više kraćih koraka.
Ruke: savijte ruke u laktovima pod uglom od 90 stepeni, održavajući ih čvrsto u tom položaju i koristeći leđne mišiće koje treba da vas pokreću. Laktove održavajte u visini struka uz opuštena ramena.
Odgurivanje: u cilju da se za vrijeme hoda snažno odgurujete napred, koristite mišićne kontrakcije zadnjeg dijela butina i stražnjice uz čvrsto prijanjanje prstiju stopala za tlo.
Trajanje: prvog dana hodajte do 20 minuta. Prvih 5 pet minuta zagrevajte se laganim pješaćenjem, a poslednjih 5 minuta usporite hod. Kontinuirano brzo pješačenje prvog dana vježbanja treba da traje najviše 10 minuta.
Intenzitet: trebalo bi da se održava u takozvanoj ZONI ZDRAVLJA, a to je između 60 i 70% max. srčanog rada. To je zona u kojoj trošite najviše masti, a pritom jačate srce i borite se protiv starenja.
 
Postoje dva načina da provjerite da li vježbate u zoni zdravlja, odnosno da izračunate optimalne frekvencije rada srca tokom vježbanja.
 

 

Da li ste u zoni zdravlja?

 

Intezitet pješačenja odredite premjeravajući puls i maksimalnu frekvenciju rada srca (puls mjerite  dok mirujete, kad ste pod naporom i posle napora).  

Određivanje max. frekvencije srca: od broja 220 oduzimaju se godine starosti. Zatim se od dobijene cifre izračuna procenat od 60 do 70%.

Mjerenje pulsa je jednostavno: tri prsta stavite na radijalnu arteriju odmah sa lijeve strane iznad šake, izbrojite otkucaje u toku 15 sekundi, pomnožite tu brojku sa četiri i dobićete maksimalni broj otkucaja u 1 minuti.

Dobijene vrijednosti vam pokazuju u kojoj ste zoni maksimalne srčane frekvencije za vijreme pješačenja. Primjer - osobi od 30 godina u zoni zdravlja srce treba da kuca u opsegu od 114 do 133 otkucaja u minuti.

Pješačite, prvih nedelju dana, na 50% max. srčane frekvencije.
 

Određivanje po osjećaju

Ukoliko ste u stanju da tokom vježbe vodite kratku konverzaciju, vježbate u zoni zdravlja. Ako možete da razgovarate ili pjevate tada se nalazite ispod zone zdravlja, a ako teško dišete, niste u stanju da govorite ili imate vrtoglavicu - vježbate iznad preporučene zone.

Odjeća tokom pješačenja treba da bude lagana, zaštitna u slučaju kiše i hladnoće, a obuća udobna (po mogućnosti koristite patike i to platnene sa mekanim đonom). 

Zašto brza šetnja?

Zato što:
 
-tokom šetnje postoji minimalna mogućnost povrede
-angažuju se velike mišićne grupe
-brzom šetnjom se ostvaruje povoljan uticaj na kardiovaskularni, respiratorni, koštani i mišićni sistem.
-ovu fizičku aktivnost možete sprovodite bilo gdje, pod različitim vremenskim uslovima kao i sa minimumom troškova


Savjeti                                                                                                                 

Ukoliko osjetite brzo lupanje srca, otežno disanje, mučninu i vrtoglavicu prekinite aktivnost!                                    
Najmanje dva do tri sata pre početka brze šetnje ne jedite tešku hranu.
Vodu možete slobodno piti prije, za vrieme i posle brze šetnje. 
Dobro je da pri ruci imate sat, da biste tačno odredili vrijeme pješačenja, još bolje štopericu,a  najbolje kada biste se snabdeli malim pulsmetrom tj. monitorom srčane frekvence.
 
 
Dr Saša Plećević
 
 
Share

Prijavite se za novosti!

* indicates required

Kolumna


Ko je online

Ko je na mreži: 108 gostiju i nema prijavljenih članova

Online shop - MONNA narukvice za sreću

Copyright MONNA magazin Podgorica Izjava o odgovornosti: Redakcija Monna magazina ne odgovara za sadržaj oglasa i plaćenih reklama

Login or Register

LOG IN