MONNA - magazin za zdrav i uspješan život

              

 

Besplatno predavanje o ENEAGRAMU u Beogradu 19. aprila : Uvodno predavanje o Enegramu je u petak 19. 04. u 19h u  edukativnom centru "Holi", ul,. Knjeginje Ljubice 12 u Beogradu i besplatno je.   Predavanje je o ENEAGRAMU, jedna oblast kod Radionica Brankice Kovačević - Otpusti prošlost i bolne emocije - u Podgorici 12. 5.:   Radionica Brankice Kovačević "Otpusti prošlost i bolne emocije"  u Podgorici 12. 5.   Otpusti svoji potisnutu bol, razreši svoje unutrašnje konflikte i eliminiši tragove koji su se vremenom nakupili  kao posledica nagomilane Savremena borba izmedju dobra i zla: Bujišić Ivona, advokatski pripravnik iz Podgorice javnosti je postala poznata putem sarkastičnih video snimaka na instagramu. Iskoristila je talenat za glumu i poznavanje psihologije savremenog čovjeka da ukaže na probleme Seminar Brankice Kovačević 7. aprila u Podgorici: "Život je jedna velika igra stvaranja kroz ljubav i prisustvo uz punu svesnost i uživanje.", Brankica Kovačević, istraživač, posmatrač života, diplomirani ekonomista, diplomirani psiholog, autor knjiga "Potraga za srećom" i "Potraga Besplatno predavanje o regresoterapiji u Podgorici 17. marta: Besplatno predavanje o regresoterapiji u Podgorici u nedelju, 17. marta od 19h do 20.30h    Regresija (regresoterapija) pruža odgovore na mnoge situacije i probleme koji se konstantno ponavljaju, a koje osobe ne Obuka za regresoterapeute u Podgorici 23. i 24. marta: Obuka za regresoterapeute 23. i 24. marta u Podgorici Od 10 do 18h subota i nedelja   Regresija (regresoterapija) pruža odgovore na mnoge situacije i probleme koji se konstantno ponavljaju, a koje osobe Obuka za hit anticelulit masažu oklagijama u Podgorici 30. i 31. marta: Martovska akcija i popusti za kurs masaže       HIT MASAŽA MADEROTERAPIJA - ANTICELULIT MASAŽA OKLAGIJAMA U Podgorici 30. i 31. marta 16 sati edukacije, dva dana, subota i nedelja, set oklagija GRATIS, skripta, Obuke za masaže u Nikšiću 9. i 10. marta: Martovska akcija i popusti za kurseve masaže     1. LIMFNA DRENAŽA - 16 sati edukacije, 2 DANA, SUBOTA I NEDELJA 9. i 10. marta OD 10h do 18h - 230 e, U Rasprodaja italijanskih haljina u Podgorici od 18. februara do 8. marta: Zbog zatvaranja butika, rasprodaja italijanskih haljina u Podgorici od 18. februara do 8. marta. Od 15 do 40 eura     Haljine su izuzetnog kvaliteta, proljecni i zimski modeli.    Informacije na br tel 069 307 Obuka za havajsku masažu i limfnu drenažu u Podgorici od 2. do 10. februara: Obuka za tehnike LIMFNA DRENAŽA i HAVAJSKA ILI LOMI LOMI NUI MASAŽA u Podgorici od 2. do 11. februara     1. LIMFNA DRENAŽA - 16 sati edukacije, 2 DANA, SUBOTA I NEDELJA 2. i

Hejev način ishrane i pravilno kombinovanje namirnica

 

Hejeva dijeta dobila je ime po dr Vilijemu Hauardu Heju, američkom hirurgu koji je u 40-oj godini života bio primoran da prestane da radi zbog potpunog sloma zdravlja. Imao je sto kilograma i probleme sa srcem, visokim pritiskom i bubrezima. Očajan, potražio je spas u učenjima prvih američkih naturopata.


Dr Hej je prešao na „osnovne" namirnice, tj. ograničio se na voće i povrće, cjelovite žitarice, svježe meso i ribu. Nakon tri mjeseca novog režima ishrane, izgubio je devetnaest kilograma , a posle godinu dana potpuno se vratio aktivnom načinu života.
Tokom narednih 26 godina, dr Hej je liječio svoje pacijente prirodnim putem.


Hejev način ishrane


Osnovno pravilo: Ne miješajte vrste hrane koje se ne „podnose"


Pravilno kombinovanje namirnica je ideja koju je dr Hej prihvatio posle svog oporavka i primjenjivao je sa mnogo uspjeha.
Skrobastu hranu poput hleba i krompira nikada ne treba jesti sa koncentrovanom proteinskom hranom kao što su sir i meso. Treba ih uzimati odvojeno jer u probavi imaju suprotne „zahtjeve". To je prvi korak u Hejevoj dijeti i može doneti izuzetan napredak, vrlo često i u veoma kratkom vremenskom periodu.

Hejeva način ishrane je visokoenergetski i pruža potrebnu energiju akvu zahtijeva aktivan život. Ona podrazumijeva ishranu zasnovanu na unošenju velikih količina sirove hrane.


Koliki vremenski razmak je potreban izmedju skrobastog i proteinskog obroka?


Idealno bi bilo od tri do četiri sata.
Najvažniji dio u varenju skroba odvija se u prvih 30 do 45 minuta posle unošenja hrane.
Da bi se svarili proteini potrebno je od 2 do 4 sata.


U priručniku u kom je opisan Hejev način ishrane je navedeno da je moguće imati i medjuobroke, sve dok se prati pravilo o razdvajanju proteina i skroba.
U istom priručniku su navedena istraživanja o tome koliko je važno pravilno kombinovanje hrane za oslobadjanje od različitih tegoba.


Pravilno kombinovanje hrane pomaže kod:


- Popodnevnog umora
- Loše probave
- Začepljenosti nosa
- Ekcema
- Artritisa
- Iritabilnog kolona
- Gorušice
- Zatvora
- Mučnine
- Otečenih zglobova
- Alergija
- Niskog nivoa šećera u krvi

 

Zašto odvajati skrob od proteina?


Varenje skroba počinje još u ustima. Temeljnim žvakanjem, pljuvačka počinje da pretvara skrob u šećer. Pljuvačka je alkalna i skrob nastavlja da se vari I kada hrana dospije u želudac. Ako istovremeno nismo jeli koncentrovane proteine neće biti dovoljno želudačne kisjeline koja bi neutralizovala pljuvačka. Želudac će samo "izmiješati" hranu koja će postupno preći u tanko crijevo.

 


Šta je sa proteinima?


Proteini/bjelančevine se vare u kisjelini. Kada koncentrovani protein dospiju u želudac, podstiče se lučenje želudačne kisjeline u onoj mjeri koja je potrebna da bi se protein rastvorili.

 

Šta se dešava ako skrob i proteine jedemo istovremeno?


Teorija je sledeća:


- Sadržaj želuca je neutralizovan, pa nesvarena hrana fermentira u sistemu za varenje i izaziva nadimanje, gorušicu I gasove.
- Veliki molekuli nesvarenih proteina, uključujući I histamine, ulaze u krvotok I izazivaju razne alergijske reakcije.
- Pražnjenje želuca je usporeno.


Napomena:


Iako je poznato da žitarice I razne vrste povrća sadrže I skrob I proteine, one ne izazivaju tegobe zato što prirodna hrana ne sadrži koncentrovani skrob I koncentrovane protein – preovladjuje jedno ili drugo. Žitarice na primjer sadrže skrob kao I protein, ali u nedovoljnoj količini da bi uticale na varenje. Nasuprot tome, meso je visoko proteinska namirnica.
Ako se već hranite prirosno, ali I dalje imate problema sa tjelesnom težinom, možda bi Hejev način ishrane mogao biti rešenje.

Detaljnije o ovom načinu ishrane možete naći u knjizi "Zdravo kombinovanje hrane- osnove Hejeve dijete" od Džeki Hegbud

Share

Prijavite se za novosti!

* indicates required

Kolumna


Ko je online

Ko je na mreži: 63 gostiju i nema prijavljenih članova

Online shop - MONNA narukvice za sreću

Copyright MONNA magazin Podgorica Izjava o odgovornosti: Redakcija Monna magazina ne odgovara za sadržaj oglasa i plaćenih reklama

Login or Register

LOG IN